Danska riječ za ovaj osjećaj: "hygge". Opisuje kvalitetu ugodnosti od topline u hladnom vremenu. Povezan je s wellnessom i zadovoljstvom - a povremeno se koristi za prodaju debelih vunenih čarapa i sagova od medvjeđe kože. "Hygge" je pogodio popularnu kulturu prije nekoliko godina, ali to nije trend koji nestaje. To je način života i estetika.

I to s dobrim razlogom. Danska je proglašena drugom najsretnijom zemljom na svijetu 2019. Zajednice koje su više od grupiranih domova, svode se na okupljanja susjeda, borbe protiv samoće i razmjene iskustava. Kako se naši životi sve više oslanjaju na tehnologiju, a brige ostaju zbog izravnih socijalnih kontakata i grupnih okupljanja, taj se osjećaj zajednice prebacio u digitalni sloj. Tehnologija koja povezuje elemente koji dijele prostor, uključujući sustave, ljude i podatke koje generiraju, može biti facilitator za sljedeću razinu zajednice.

Ne nedostaje rasprave o implikacijama pandemije i sve izoliranijem načinu života na naše mentalno zdravlje. Budući da broj odraslih koji prijavljuju simptome depresije u Sjedinjenim Državama utrostruče tijekom pandemije COVID-19, a Danska i dalje pokazuje znatno nižu stopu depresije od ostalih zemalja, višestambene zgrade traže načine za borbu protiv samoće bez povećanja rizika od izloženosti. Odgovor je povezivanje ljudi putem digitalnog sloja.

Zgrade su uvijek stvarale zajednice, ali vanjski utjecaji su to otežavali. "Poznavanje vaših susjeda postaje sve rjeđe, tehnologija postoji da bi premostila taj jaz nudeći jednostavne komunikacijske alate", objasnila je Isabelle Jaconelli, voditeljica zajednice u Velikoj Britaniji u Spaceflowu, platformi za iskustvo stanara. “Povezivanje sa susjedom više ne treba biti prepreka. To se može učiniti organskim putem aplikacije, pa umjesto da nekoga vidite licem u lice, možete se s njim povezati gotovo kao početni korak. "

Poput krovnog kišobrana, ove platforme povezuju sustave, podatke i ljude unutar zgrada. U tom procesu zgrada postaje zajednica, ali zajednica se proteže dalje od zgrade i na lokalna područja. Postajući digitalni sloj za zgradu i okolna područja, oni koji se bave aplikacijom imaju koristi od nje, ali i njeguju njezin rast angažmanom. Aplikacija i korisnici, bez obzira žive li u zgradi, rade li u blizini ili su dio lokalne tvrtke, razvijaju simbiotski odnos.

Na ovom putu za zajednicu (i onaj "hygge" osjećaj koji svi jurimo), moglo bi se tvrditi da upravitelji zgrada trebaju ojačati svoje vještine upravljanja zajednicom. Ovi pojedinci i timovi trebaju prave alate kako bi život sebi i stanarima učinili boljim i lakšim. Pravo korisničko iskustvo jednostavno je i svima je dostupno da ga koristi i koristi. Kako angažman raste, korisnici se sve više integriraju u svoju zajednicu i započinju odnose s ostalim stanarima, kao i sa građevinskim timovima. Oni također stvaraju digitalni prostor za pružanje povratnih informacija menadžerima.

Pokazana je snažna korelacija između broja prijatelja u zgradi i namjere stanovnika da obnovi ugovor o najmu. Bez prijatelja, samo 29 posto stanovnika namjerava obnoviti, dok oni s prijateljem skoče na 38 posto. Gotovo 50 posto onih sa sedam ili više prijatelja namjerava obnoviti. Ta se prijateljstva mogu nadahnuti interakcijom na feedu vijesti poput onog koji je domaćin Spaceflowa. Na primjer, Cobblestone upravlja višestambenom zgradom s 92 jedinice u Kopenhagenu, gdje je poticanje korištenja feed-a vijesti bilo dio korisničkog postupka ulaska. "Aktivnost na feedu vijesti porasla je od postavljanja pitanja i dobivanja lokalnih preporuka do prodaje sofe i pronalaska nekoga tko bi zalijevao biljke kad su stanari bili izvan grada", rekla je Anna Gäfvert Veloso, voditeljica upravljanja zajednicom u Spaceflowu. "Prerastao je u djelotvoran i prijateljski ekosustav."

Međutim, stvaranje dobrih odnosa nije korisno samo stanarima; kada građevinski timovi imaju jednostavnu komunikaciju sa stanarima, to može uštedjeti vrijeme menadžerskim timovima. Vrijeme je vrlo vrijedan resurs za upravitelje nekretninama. "Aplikacija ne mora zahtijevati više vremena ili truda, ona zahtijeva promjenu načina rada", objasnio je Veloso. “Ako kroz platformu možete provesti cijelu zgradu, to štedi vrijeme i daje menadžerima više vremena za važne stvari poput izgradnje odnosa sa stanarima. Ako imate teškog ili nesretnog stanara, trebat će vam više vremena za rješavanje problema. "

Platforme za iskustvo stanara objedinjeno su rješenje za mnoge uobičajene izazove i mogućnosti s kojima se suočavaju timovi za upravljanje zgradama i njihovi stanari. Kako su sve značajke ili procesi okrenuti stanarima unutar zgrada i zajednica koje njeguju prevedeni u digitalni sloj, to praktički pojednostavljuje svaki postupak i za stanare i za upravitelje. Od razlučivosti ulaznica do unovčavanja zgrada, sustava rezervacija, značajki pametnih zgrada i još mnogo toga, ove su platforme besprijekoran i održiv način da prijeđete naprijed usvajanjem tehnologije sada i dodavanjem više funkcionalnosti po potrebi.

 

Krećemo se prema korištenju aplikacije za sve što radimo. Ako smo gladni, otvaramo telefone kako bismo naručili dostavu ili pronašli novi recept. Osjećate li se pod stresom? Postoji i aplikacija za to (mnogi koriste Calm). Ima smisla samo otići u aplikaciju da biste riješili druge probleme poput pregorjele žarulje ili rezervirali sobu za sastanak. “Sve zgrade trebaju jedan operativni sustav za svoje stanare. Okupatori ne bi trebali skakati između više aplikacija kako bi učinkovito koristili svoj prostor ", istaknuo je Lukas Balik, izvršni direktor Spaceflowa. "Platforme za iskustvo stanara razvile su se kao glavni integrator zgrada i sada igraju presudnu ulogu kao kišobran za gotovo svaki slučaj upotrebe u zgradi."

Važna je stalna edukacija o tome što je iskustvo stanara i kako je kontekstualno relevantno za upravitelje nekretninama te kao konkurentska prednost. Rješavanje izazova i olakšavanje života stanarima i izgradnji timova uz privlačenje i zadržavanje stanovnika racionalan je sljedeći korak. „Ne radi se samo o radu sa zajednicama, već i o radu s iskustvima. Stanarima pružamo pojačano životno iskustvo ", izjavio je Jaconelli.