1. Recite nam više o vašoj tvrtki, koliko dugo poslujete u RH?

Naša tvrtka je originalno nastala 2005 godine i od onda je organski rasla u Hrvatskoj i u Adria regiji. Danas smo, osim u Hrvatskoj, prisutni u Sloveniji, Crnoj Gori i Makedoniji gdje pomažemo domaćim i velikim međunarodnim tvrtkama u vođenju njihovih Facility Management procesa. Naš fokus je na Integrated Facility management-u gdje za svoje klijente objedinjujemo sve FM usluge po konceptu – ONE CONTRACT ONE BILL.

2. Koje je Vaše mišljenje o Facility Managementu u Hrvatskoj? Te koje je stanje trenutno u regiji?

Facility Management je relativno nova disciplina i u Hrvatskoj je prisutan već dvadesetak godina. Prosječna soba nije svjesna što je Facility management. Oni razumiju ulogu čistačice ali Facility management je puno, puno složeniji proces od samog čišćenja. To je dio one nevidljive ekonomije koje primijetiš tek kada ona nedostaje. Ne počisti li čistačica ured, nakon par dana netko će primijetiti. No, ako je čistačica savjesna nitko neće primijetiti da se išta desilo. Isto je i sa tehničkom službom. Promjene nastaju kada direktoru u uredu crkne klima. Po mom iskustvu ovi poslovi unutar tvrtki spadaju u portfelje: općih poslova, ljudskih resursa ili nabave.

3. Koliko je COVID-19 kriza utjecala na tržište Facility Managementa?

Nakon što smo proveli analizu javno dostupnih podataka veći dio firmi koje se bave FM uslugama uglavnom su imali porast prihoda uslijed potražnjom za češćim i detaljnijim održavanjem objekata uslijed COVID-19 krize. Dok su neki manji uredi rezali troškove zbog rada od kuće neki drugi prostori kao tvornice ili logistički centri počeli su ulagati više u čistoću svojih objekata. Mi smo snažno rasli za vrijeme krize dodajući nove objekte u naš management portfolio.

Imovina obvezuje. Iako se vrijednost nekretnine otpisuje (amortizira) na dvadeset godina vrijednost te nekretnine ostaje ista (ili raste ovisno o tržištu) ali samo ako je ona dobro održavana. To je naš posao i pozivam sve koji imaju dugoročnu viziju za svoju imovinu da nam se obrate s upitom za održavanje njihovih objekata.

4. Kako pronalazite buduće projekte i poslovne partnere?

Telefonom. Naravno da koristimo i moderne tehnologije poput Google oglašavanja i društvenih mreža u komunikaciji s našim potencijalnim klijentima ali prodaja Facility Management usluga se dešava se „face to face“, uživo. Srećom naši ljudi su izvrsni u tome. Naša kolegica Blaženka Dudaš, regionalna voditeljica čišćenja, svojom komunikativnošću, autentičnosti i znanjem često je odlučujući element u konačnom sudu klijenta da se opredijeli odabrati nas za vođenje brige o svojoj nekretnini.

Telefon je samo prvi korak u procesu i služi zakazivanju pregleda nekretnine, ocjenjivanju njena stanja i potreba klijenta (možda im u uredu treba domaćica, dostava vode i voća ili neka drug soft Facility management usluga). Potom slijedi ponuda, potpisivanje ugovora i provedba posla.

5. Očekujete li neke promjene u poslovanju u 2022. godini?

Naravno. S većom procijepljenosti očekujemo povrat ljudi u urede. U SAD, tržištu puno razvijenijem od našeg, broj poslova koji je fully remote je narastao tri puta i sada je na sedam posto. Ured neće nestati, neće propasti. Nekretnine mogu promijeniti namjenu ali kao što sam već spomenuo jednom kada ih sagradite one dolaze s obavezama održavanja. Očekujem da će svijest o tim obavezama rasti kod osoba koji su zaduženi za upravljanje dugoročnom imovinom i da će Facility Management nastaviti sa svojim snažnim rastom.

Zadovoljni smo sa skorim počekom rada East Gate Mall-a u Skopju čije održavanje vodimo i ja očekujem snažno širenje u regiji i otvaranje tržišta Srbije.

Imate li dodatno pitanje za Sinišu. Javite mu se na email -  [email protected]

 

Imate zanimljivu temu o kojoj bi htjeli razgovarati s nama. Javite nam se na [email protected]