Brzi zahtjev

Zatražite ponudu od odabranih ureda. Kliknite na sličicu kako biste dodali više ureda.

Odabrani uredi:
Nije odabran niti jedan ured.
(m2) (m2)

Filtriraj poslovne zgrade

Iznajmljivanje (€/m2/mjesec)

-

Uredski prostor (m2)

-

Workstation cost (db)

-

Broj radnih stanica

Interview

Razgovarali smo s ekipom iz Lindström Hrvatska. Saznajte nešto više o njihovoj ponudi otirača te zašto su otirači važan dio dizajna Vašeg poslovnog prostora!

Možete nam reći nešto više o Vama, koliko dugo ste zastupljeni na tržištu RH? Lindström je finska kompanija sa preko 170 godina iskustva u iznajmljivanju i održavanju otirača i  radne odjeće. Kompanija je prisutna na 24 tržišta diljem Europe i Azije. Vlastite tvornice radne odjeće u Europi nam omogućavaju fleksibilnost i brzu isporuku proizvoda do naših klijenata. U Hrvatskoj poslujemo od 2013. godine. Praonicu smo otvorili u Zagrebu te nudimo uslugu najma i održavanja diljem cijele Hrvatske. Koliko kolekcija otirača imate u ponudi? U ponudi imamo: -    standardne otirače različitih boja, -    dizajn otirače napravljene prema zahtjevu klijenta, -    ergonomske otirače koji olakšavaju dugotrajno stajanje pri obavljanju poslova te -    vanjske gumene otirače za ulaze u prostore. Prema Vašem mišljenju, zašto je otirač važan dio dizajna interijera svakog poslovnog prostora? Otirač na ulazu u prostor, osim što daje toplinu prostoru kao i svaki tepih, posjetitelju također ostavlja dojam da se vlasnik brine o čistoći prostora u koji ulazi. Otirači bilo koje vrste su izuzetno funkcionalni jer uklanjaju nečistoću sa cipela koja bi se dalje raznijela po prostoru. Zabluda je da se jedino tijekom kišnih i snježnih dana u prostor unosi nečistoća.  Iznenadili biste se koliko pijeska i prašine naši otirači zadržavaju tijekom cijele godine. To najbolje vidimo prema stupnju prljavosti vode nakon pranja u našim mašinama te separatoru pijeska kojeg redovito održavamo. Otirač također olakšava čišćenje ostatka prostora jer gruba nečistoća koja je unešena u prostor ostaje na otiraču. S time se smanjuju troškovi održavanja prostora u smislu manje vremena koje čistačica utroši, manje kemikalija, vode za održavanje i slično. Važno je naglasiti da otirače održavamo na ekološki prihvatljiv način koristeći odgovarajuće deterdžente te potrošnju vode i energije svodimo na minimum koristeći ispravne programe za pranje. Imate li u ponudi izradu otirača po mjeri i prijedlogu dizajna? Dizajn otirači mogu biti izrađeni prema zahtjevu i željama klijenta na kojima se mogu komunicirati razne marketinške ideje, robna marka kupca ili jednostavno poruke poput Welcome, Pazi stepenica, smjerni putokazi, itd. Također u ponudi imamo već dizajnirane otirače od strane naših dizajnera u različitim oblicima kao npr. otirač u obliku putokaza prema toaletu, oznaka katova u zgradama te brojni drugi. Oblici otirača mogu biti različiti te u različitim veličinama. Ukratko objasnite kako funkcionira Vaša usluga? Naša usluga funkcionira vrlo jednostavno. Jednom kada se dogovore svi elementi potrebni za izradu otirača, ostalo je naša briga. Elementi obuhvaćaju definiciju vrste otirača, veličinu otirača, dizajn (ukoliko želite vlastiti ili nešto iz naše ponude), te mjesečnu frekvenciju izmjene. Naš prodajni predstavnik vam može pomoći prilikom odabira pomoći naše aplikacije live design tool gdje uslika vaš prostor te virtualno postavlja različite otirače kako biste lakše vizualizirali prostor. Nakon dogovora oko proizvoda definira se frekvencija izmjene otirača (tjedna, dvotjedna, trotjedna ili najmanje izmjena svakih četiri tjedna). Po potpisu ugovora usluga može krenuti. Sukladno dogovoru oko dana dostava, naši dostavljači će donositi čiste otirače te prikupiti prljave. Otirače je također moguće fiksirati čičkom za pod kako bi se dodatno izbjeglo pomicanje otirača i mogućnost klizanja otirača u prostoru. Frekvencije izmjena se mogu i mijenjati tokom godine ovisno o sezonama te se otirači mogu preseliti na drugu lokaciju ukoliko dođe do selidbe poduzeća klijenta. Usluga je vrlo fleksibilna i prigodna za sve industrije i prostore.

Pročitaj više

Intervju s gospodinom Markicom Stanušićem, vlasnikom Ancona grupe

Možete li nam reći nešto više o Ancona Grupi, koliko dugo poslujete te koliko djelatnika trenutno imate zaposlenih? Ancona Grupa danas je renomirana đakovačka tvrtka sa vodećom pozicijom u Republici Hrvatskoj u sektoru proizvodnje drvenog i tapeciranog namještaja te unutarnje stolarije. Od osnutka, prije 20 godina pa sve do danas, kontinuirano ulažemo u tehnologiju proizvodnje i edukaciju zaposlenika kako bismo stali uz bok svjetskim konkurentima. S obzirom na to da više od 60% ugovorenih projekata dolazi iz inozemstva, definitivno to i postižemo. Trenutno brojimo 156 zaposlenika, a taj broj konstantno raste zahvaljujući dogovorenim projektima.  Izuzetno sam ponosan na naše uspjehe i činjenicu da mijenjamo sliku o „uspavanoj Slavoniji u kojoj se ništa ne događa“.  Ne biste vjerovali, no u našem kolektivu imamo i ljude iz Zagreba koji dolaze raditi u Đakovo. Kampus Alpha Centauri od Infobipa, jedan je u nizu vaših projekata. Možete li nam reći nešto više o tom projektu? Jako nas veseli što smo dio nastajanja jednog ovakvog projekta. Marljivo radimo na Infobip kampusu i to je definitivno jedan od zahtjevnijih projekata. Opremamo njihove poslovne prostore, javne prostore te smještajne jedinice. Njihovi zaposlenici, siguran sam, uživat će u svemu što im pripremamo već neko vrijeme. Ovakvi projekti daju mi do znanja da smo se razvili i da se kontinuirano nastavljamo razvijati, u pravom smjeru. Puno sati rada ulaže se svakodnevno kako bismo zadovoljili najviše kriterije i kada zajedno ugledamo finalni rezultat, to je posebno zadovoljstvo i znak da se sve uloženo isplatilo.  Na kojim tržištima ste trenutno zastupljeni? Iako smo tvrtka čije je sjedište u Đakovu, većina projektnih opremanja koje radimo su za inozemno tržište. Obuhvaćamo različite sektore - opremamo uredske, hotelske i rezidencijalne prostore.  U Europi najviše poslujemo na njemačkom govornom području i u zemljama Beneluksa. A izvan Europe, radimo na području SAD-a i Bliskog istoka. Kako rastemo, tako se razvijaju i naši planovi, a s iskustvom koje prikupljamo godinama uočili smo mogućnost za izlazak na neka nova, s naše strane još netaknuta tržišta, a za koja smatramo da su odličan potencijal. Zanimljivi su nam, na primjer, Gruzija, Tunis i Nigerija. Uzbudljivo je izlaziti na nova tržišta kao i istraživati ih, stvarate sliku o mogućnostima, istražujete poslovne prilike, ujedno i kulturu. Prema vašem mišljenju hoće li fleksibilni način rada postati standardan način rada u budućnosti? To uvelike ovisi o djelatnosti i kulturi kompanije, no vrlo vjerojatno će se budućnost rada sastojati od kombinacije, rada iz ureda i rada od doma. Obje opcije imaju svoje prednosti i nedostatke. No, jedno je sigurno – ljudski kontakt ništa ne može zamijeniti i vratit ćemo mu se u manjoj ili većoj mjeri. Bitno je stvoriti okruženje koje potiče produktivnost, a u kojem se zaposleni osjećaju opušteno i ugodno, neovisno o lokaciji s koje obavljaju posao. Promjena je stalna, treba joj težiti, i zašto se ne bismo prema svojim mogućnostima prilagodili i pokušali izvući najbolje za poslovanje i za zaposlene.  Sve više se govori o novim načinima rada, ali i o promjeni strukture uredskog prostora kao mjesta za rad, govorim o optimizaciji uredskog prostora te novim konceptima uredskog prostora - difuznim uredima. Hoće li upravo novi koncepti uredskog prostora dovesti do promjena u proizvodnji i dizajnu uredskog namještaja? Hoće, i to se već događa. Krizna vremena su teška na mnogo načina, no ima i jedna sjajna stvar, a to je da nas potiču na kreativu, nova rješenja, na inovacije. Moram spomenuti naš stol Ala (iako je namijenjen za ugostiteljstvo), koji je vrlo prilagodljiv situaciji u kojoj je potrebna određena distanca. Dizajniran je tako da se ploče pomiču, tako da se može napraviti željeni razmak između ljudi koji sjede. Proizveli smo i uredski stol s pripadajućom pregradom koja se može postaviti na željeno mjesto. Osim toga, tu je i pregrada za prostor Taraba kao i polica Sfumato koja također može biti u funkciji pregrade u prostoru.  Sve više će se ovakve ideje implementirati u postpandemijskom vremenu kako bi se na zadovoljavajući način uredio prostor za veći broj ljudi koji boravi unutra. Interijer se podiže na novu razinu, a funkcionalnost je i veća nego što se prvotno zamišljalo.

Pročitaj više

Vrijeme je za brendiranje ureda! Razgovarali smo sa Ivanom Leko, direktoricom razvoja poslovanja tvrtke A0 d.o.o. i njihovog brenda VIDIME o važnosti brendiranja poslovnih prostora.

Zašto smatrate da je važno brendirati i urediti zidove i staklene površine ureda?  Kao partneri za tiskanu vizualnu promociju podsjećamo naše klijente na staru, poznatu izreku: „ Slika govori više od tisuću riječi „ . Brendirati uredski, prodajni prostor ili neku drugu površinu kojom raspolažete znaći komunicirati tko ste, što radite, koje su vaše vrijednosti i pokazati to na svakom koraku i u svakom trenutku.  Zamislite nezaboravan dojam koji ćete ostaviti na svoje posjetitelje privlačnim dizajnom interijera.  U atraktivnom i ugodnom ambijentu svi vole boraviti i stalno mu se vraćati.  Na koji način možemo iskoristiti površine i koje su površine ključne?  Koliko puta ste se našli u situaciji da lutate hodnicima poslovnog objekta i tražite iza kojih vrata se skriva vaš klijent? Zato su ulazna vrata jedna od najvažnijih površina na koju trebamo postaviti vizualne elemente brenda kako bismo podigli svoju vidljivost u očima posjetitelja i ostalih prolaznika.  Prilikom ulaska u uredski prostor stoji prijamni pult ili pozadinski zid te je za tu, ključnu, poziciju najefektnije postaviti 3D logotip izrađen od forex-a.  Prolazite prostorima ureda, a zidovi su prazni i monotoni. Zašto ih ne biste iskoristili?  Mogućnosti su mnogobrojne, a odabir vizuala i materijala usklađujemo sa vašim željama komunikacije i materijalima samog prostornog dizajna kako bi sveobuhvatni dojam ambijenta bio ugodan, ukusan i elegantan.  Soba za sastanke je prostor unutar kojeg se komuniciraju vrijednosti kompanije, a one se mogu prikazati pomoću zidnih tapeta ili naljepnica, slika na platnu ili forex pločama sa okvirom. Često su sobe za sastanke izdvojene staklenim stijenama koje možete oblijepiti folijama koje će kreirati ugođaj uz istovremeno stvaranje prostora diskrecije.  Ne zaboravimo na djelatnike tvrtke jer želimo da svoje radno vrijeme provedu u ugodnom i funkcionalnom ambijentu koji će podržati njihovu produktivnost.  Što vas čini drugačijima i na koji način pomažete klijentima u brendiranju ureda?  I sami smo poduzetnici i razumijemo koliko je važno moći prepoznati i iskoristiti sve prilike i resurse za unapređenje poslovanja.  Smatramo da kvalitetnom tiskanom vizualnom promocijom na jednostavan, povoljan i dojmljiv način možemo doprijeti do kupaca. Zato s našim cjelovitim tiskanim vizualnim rješenjima, savjetodavnim pristupom, iskustvom, znanjem i profesionalnošću dugi niz godina podržavamo klijente i činimo ih vidljivijima. Pripremili smo i bogatu bazu fotografija na našem shopu: shop.vidime.hr koja će nam pomoći da zajedno s vama kreiramo najbolja rješenja, vizualiziramo ih, te ih grafički pripremimo za tisak i montažu.  Naša glavna misija je svakog klijenta učiniti vidljivim, a veliki broj projekata i zadovoljnih klijenata to i dokazuje.  Koju poruku želite prenijeti onima  koji upravo sada iznajmljuju poslovni prostor ili žele osvježiti postojeći ured?  Često zanemarimo da imamo besplatne površine, poput izloga i zidova ureda, koje možemo iskoristiti za komunikaciju sa svojom publikom.  Želimo potaknuti poduzetnike da razmisle o potencijalu kojeg imaju, jer ne treba uložiti puno kako bi se kreirao ugodan prostor u kojem zaposlenici žele boraviti, a kupci mu se rado vraćati.  Ako ne znate odakle krenuti, javite nam se i zajedno ćemo kreirati pravo rješenje za vas!  Slobodno se javite Ivani preko njenog Linkedin profila.

Pročitaj više

Intervju s Robertom Bukvićem - SquareOne coworking by Rent24

1. Možete li nam nešto više reći o Vašem coworking uredu? Rent24 globalni je pružatelj cjelovitih usluga koji svojim kupcima nudi vrijednost kombinirajući fleksibilan i inovativan koncept rada s velikom mrežom ljudi koji čine našu Rent24 zajednicu i od koje svaki pojedinac može profitirati. Naša mjesta pružaju mogućnost našim članovima da se posvete svom poslu i njegovom uspjehu bez ikakvih smetnji jer smo mi ti koji brinu o savršenom radnom okruženju - bilo da je to npr. funkcionalan i lijep dizajn, čišćenje ili opskrba kavom. Uz to, SquareOne coworking by Rent24 imat će jednu etažu posebno namijenjenu ženama poduzetnicama s mogućnošću dobivanja subvencije. 2. Što vas čini drugačijim? Vidimo da je Vaš coworking pet frendly Rent24 smo započeli prije više od 5 godina u Berlinu, jednom od najživljih startup čvorišta u Europi. Kao poduzetnik u potpunosti razumijem potrebe osnivača i poslovnih ljudi i stoga sam u skladu s tim razvio naše coworking prostore. Naši prostori nude Vam prednosti koje biste obično imali samo u većim tvrtkama, poput recepcije, soba za sastanke svih veličina i visoko profesionalne tehničke opreme. Uz to, uvijek smo u bliskom kontaktu s našim članovima i osluškujemo njihove potrebe te smo svjesni pozitivnog utjecaja pet-friendly ureda na vlasnike kućnih ljubimaca. Kao što smo već naveli, želimo Vam ponuditi savršeno okruženje koje će Vam pomoći da svoj posao razvijate na najbolji mogući način. 3. Možete li nam nešto više reći o coworking odjelu samo za žene? Prema mojim saznanjima, u Hrvatskoj smo prvi koji su nude cijelu etažu isključivo za žene jer vjerujemo da je poduzetnicama važno pružiti punu podršku za nesmetan rad. To znači pružiti mogućnost povezivanja i suradnje s drugim profesionalkama te rada u nadahnutom prostoru s najmodernijom opremom i dizajnom. Uz to, u usporedbi s uobičajenim uredskim prostorom, nudit ćemo dječju igraonicu, čuvanje djece na zahtjev, teretanu, tuševe, kupaonicu za sređivanje, mjesto za opuštanje i odmaranje te čajnu kuhinju s neograničenim kavom i čajem. U prizemlju je, među ostalim, predviđen kafić s terasom i lounge restoran. Štoviše, stekli smo dobro iskustvo ulažući u posao i ideje naših korisnika, a praksu planiramo nastaviti i u Hrvatskoj. Dakle, u suradnji s našim partnerima stvorili smo dodatni program subvencija samohranim majkama i majkama djece s invaliditetom kojim im želimo ponuditi besplatno korištenje naših sadržaja i svih pogodnosti koje nudimo. Sve zainteresirane poduzetnice mogu se prijaviti putem obrasca na našoj web stranici (www.squareone.hr) ili direktno mailom [email protected], bez obzira na aktivnost kojom se bave. 4. Sve više se govori o fleksibilnom načinu radu, te o novom konceptu ureda - Difuzni uredski prostor. Možete li nam reći nešto više o novom konceptu ureda kao takvog?  Trend fleksibilnog rada zamijetili smo već prije nekoliko godina i to je ključni razlog radi kojeg smo u ponudu uključili coworking. Prema našem mišljenju, ured bi trebao biti koristan prostor i u usporedbi s kućnim uredom uključivati posebne sadržaje poput konferencijskih dvorana različitih veličina i stila. Za tvrtke nikad nije bilo isplativo imati velike prostorije za sastanke za koje trebaju platiti najam, a rijetko ih koriste. Uz to, obzirom da sve više ljudi radi na daljinu ili od kuće, manja je potreba za time da svaka osoba ima poseban stol u uredu. Općenito, pandemija je potaknula trend fleksibilnog rada i promijenila zahtjeve za uredskim prostorom. Važnije je nego ikad da su uredi učinkoviti i ugodne atmosfere; oni bi trebali biti mjesto na koje želite ići radi kreativne inspiracije i razmjene iskustva s drugima. 5. U Hrvatskoj startup ecosystem raste, broj frelanceera se povećava. Što mislite koje nas promjene očekuju u budućnosti kada govorimo o uredskom poslovanju? Vjerujete li da će pojedini startupovi odlučiti na 100% remote rad? Hrvatska je još uvijek u povojima kada je riječ o coworkingu. Za razliku od SAD-a ili Njemačke, potrebno je još puno edukacije i napora da se osvijesti coworking koncept i prednosti koje on donosi. Ipak, postoji velik potencijal. Startup i tehnološka scena u Hrvatskoj vrlo su živuće, a tvrtke sve češće usmjeravaju svoj rad na međunarodno tržište čime privlače strani kapital. Koncept coworkinga može pomoći mladim poduzetnicima i tvrtkama da uspostave prave kontakte i učinkovitije organiziraju svoj posao.

Pročitaj više

Intervju s Antoniom Mešnjakom iz tvrtke virtualno360

Pročitajte kako će VR thenologija promjeniti oglašavanje poslovnih prostora

Pročitaj više

Intervju s Mirelom Marović Omerzu, osnivačicom BIZkoshnica coworking prostora u Zagrebu

Možete li nam reći nešto više o Vašem coworking uredu? BIZkoshnica je jedan od prvih coworking prostora u Hrvatskoj. Otvoren je u jesen 2015. godine te je od tada dom i mjesto za rad, sastanke, druženja i evente zajednici od stotinjak mikropoduzetnika, freelancera, članova i zaposlenika udruga, profesionalaca širokog spektra zanimanja, odnosno naših kreativnih stanara. Specifičnosti BIZkoshnice su njena atraktivna lokaciju u centru grada na zagrebačkom Britancu, ugodna i poticajna atmosfera i profesionalno uređen prostor koji zadovoljava sve zahtjeve današnjih digitalnih i mobilnih poduzetnika te tim poslovnih savjetnika i mentora koji stoji na usluzi članovima zajednice u realizaciji njihovih poslovnih ideja i razvoju biznisa. Dakle, BIZkoshnica nudi puno više od same uredske i komunikacijske infrastrukture, to je mjesto gdje dijelimo prostor, znanje i ideje i njegujemo vrijednosti otvorenosti, fleksibilnosti, pristupačnosti i održivosti. Definicija coworkinga koju preferiramo je rad nezavisnih pojedinaca i tvrtki iz različitih područja djelovanja u zajedničkom dijeljenom prostoru, koji se temelji na međusobnoj suradnji i umrežavanju, a potiče rast i razvoj svakog korisnika i njegovog biznisa uz podršku coworking tima i zajednice. Kako se kriza s pandemijom odrazila i kako će se odraziti na coworking koncepciju koja je bila u usponu? Budući da smo se zadnjih nekoliko godina navikli na stalni i kontinuirani rast potražnje za coworking uslugama, kriza nas je poprilično uzdrmala kao i većinu industrija, a posebno uslužnih djelatnosti, ali nam je i pomogla da se ponovno probudimo i resetiramo. Globalna pandemija uzrokovala je i ubrzala neminovnu promjenu načina rada u smjeru rada na daljinu i rada od kuće. Ljudi su tu promjenu nakon prvotnog šoka, objeručke prihvatili, ali se pokazalo da home office ima i puno nedostataka. Većina ljudi kod kuće nema adekvatne uvjete za rad, osjećaju se izolirano, imaju mnoštvo distrakcija kojima su okruženi, od kućanskih poslova, djece, kućnih ljubimaca što sve utječe na smanjenje produktivnosti, nedostatak fokusa, šteti mentalnom zdravlju ljudi te rad od kuće ne predstavlja dugoročno rješenje. Zahvaljujući fleksibilnim uvjetima korištenja, a istovremeno zadovoljavajući sve zdravstvene, sigurnosne i socijalne mjere jedno od mogućih rješenja za poduzetnike kao i korporativne zaposlenike koji tijekom pandemije ne mogu koristiti urede svoje kompanije je korištenje coworking prostora. Npr. umjesto da timovi zaposlenika rade od kuće u neadekvatnim uvjetima u tjednu kad nisu u uredu mogu koristiti coworking prostor. U prilog korištenju coworking prostora ide i ubrzana digitalizacija i digitalna transformacija kojoj je u mnogim sektorima pandemija pogodovala te činjenica da je sve više zaposlenika postalo neovisno o mjestu rada (workplace independent). Postaje opći trend rast remote workera kojima nije nužan fizički boravak u kompaniji za koju rade. Već sada u svijetu oko 40% ukupne radne snage su freelanceri ili samozaposleni, a s druge strane su procjene da će do 2030. godine biti 1 milijarda digitalnih nomada globalno. Sve spomenute promjene utjecat će na to da će kompanije postupno smanjivati svoje uredske prostore što će povećati potražnju i potrebu za alternativnim mjestima za rad te će potražnja za coworking prostorima rasti. Stoga sam optimistična kad je u pitanju perspektiva coworking prostora generalno, međutim bit će potrebno jako dobro pratiti i osluškivati potrebe korisnika kako bi im se postojeći koncepti mogli prilagoditi na najbolji mogući način, no fleksibilnost je jedna od značajki i prednosti coworkinga. Mnogi kreativci i tvrtke iz različitih industrija rade na jednom mjestu gdje mogu razmjenjivati iskustva, ali i uštedjeti na režijama. Po vašem mišljenju koje su prednosti rada iz coworking ureda? Postoji cijeli niz prednosti. Već spomenuto eliminiranje osjećaja izoliranosti kod rada od kuće, rad u profesionalnom i reprezentativnom prostoru, koji je cjenovno puno prihvatljiviji od iznajmljivanja vlastitog ureda i plaćanja svih uredskih troškova, poticanje kreativnosti i inovativnosti, dakako i povećanje produktivnosti, zatim dolazak do novih poslovnih prilika i suradnika te nebrojenih mogućnosti suradnje i networkinga, neformalni transferi znanja i vještina uz kavu, zajednički ručak i druženje. Volim istaknuti da boravkom i radom u coworking prostoru vam se često otvore neka vrata i dolazite do poslovnih prilika i projekata i ljudi koje inače vrlo vjerojatno ne biste sreli. Dobivanje brzog feedbacka kolega coworkera i ideja za rješavanje nekog poslovnog izazova je također često neprocjenjivo. U coworkingu svjedočimo svakodnevnom osobnom i profesionalnom razvoju članova zajednice, što dovodi i do jačanja profesionalne konkuretnosti svakog člana i bolje kvalitete života radi odvajanja privatnog od poslovnog prostora te jačanja zadovoljstva i osjećaja sreće i uspjeha. Možete li nam objasniti razliku između HUB-a, Open Space Ureda i Coworking ureda? Vjerujem da je dosta ljudi zbunjeno terminologijom vezanom za različite vrste dijeljenih uredskih prostora s kojom se susrećemo pa ću nastojati pojasniti. HUB označava mjesto koje okuplja mnogo ljudi te može uključivati fizičko mjesto, ali može označavati samo neko središnje događanje. U coworking terminologiji se koristi za prostore koji nude uredske i druge usluge korisnicima. Open Space ured je vrsta ureda u kojem više ljudi, najčešće zaposlenika jedne kompanije radi u jednom zajedničkom otvorenom prostoru, dok u coworking prostorima korisnici koji ne moraju nužno pripadati istom timu ili kompaniji mogu dijeliti open space ured odnosno radni stol u jednom zajedničkom otvorenom prostoru. Coworking kao jedan od derivata 'ekonomije dijeljenja' označava uredski prostor i zajednicu koja dijeli taj prostor i istovremeno dijeli znanje i ostale resurse. Coworking prostor nudi potpuno opremljene fiksne i fleksibilne radne stanice organizirane u radnim zonama otvorenog ili zatvorenog tipa, može nuditi i zasebne urede, zatim prostor za održavanje evenata za članove kao i za vanjske klijente od soba za sastanke, radionice, predavanja te dvorana za veća događanja, lounge prostora, kuhinje s barom… Coworking prostori nude kratkoročne i dugoročne coworking pakete ovisno o potrebama korisnika. Postoji mnogo vrsta coworking prostora od luksuznih, full service coworking prostora lociranih u urbanim središtima, do ruralnih coworkinga. Također postoje nišni coworking prostori specijalizirani za pojedinu vrstu korisnika kao npr. za žene poduzetnice, za obitelji, za IT industriju, za kuhare, za digitalne nomade, za makere odnosno prostori za stvaranje te postoje coliving prostori, koji osim prostora za rad svojoj zajednici nude i smještajne kapacitete. Svaki od tih prostora odlikuje se specifičnim dizajnom i razinom opremljenosti. Dali su se Vaši korisnici vratili u Vaš Coworking ured? Većina naših članova se vratila u BIZkoshnicu nakon lockdowna i potresa, zato što im je potreban prostor za rad i moraju nastaviti sa svojim poslovima na najbolji mogući način. Budući da se naši članovi bave uglavnom digitalnim zanimanja, u samom obavljanju posla nema prevelikih promjena u odnosu na vrijeme prije pandemije, osim što smo prostor prilagodili 'novom normalnom' i pridržavamo se svih propisanih epidemioloških mjera. Nakon poduže stanke opet su se u prostoru počeli održavati sastanci i manja događanja, a jedna od većih promjena je da se osim događanja uživo, istovremeno održavaju tzv. hibridna događanja, koja se osim za sudionike koji su fizički prisutni prenose i digitalno putem streaminga i dostupni su internetskoj publici koja nije prisutna na samom događanju. Kako vidite svjetsku ekonomiju nakon pandemije, poznato je da u Hrvatskoj ima puno digitalaca. Vjerujete li da će se taj broj povećati? Globalizacija i liberalizacija tržišta s razvojem tehnologije omogućile su razvoj digitalnih zanimanja i 'novog' načina rada. Sama pandemija je dodatno ubrzala taj trend tako da umjetnici, kreativci, programeri, marketinški stručnjaci, poslovni savjetnici i mnogi drugi mogu pružati usluge širom svijeta. Hrvatska je s obzirom na svoju geografsku poziciju, prirodne i kulturne ljepote jako lijepo mjesto za život tako da prednosti života kod nas, a rada za klijente iz cijelog svijeta zvuče jako primamljivo ne samo Hrvatima nego i mnogim digitalnim nomadima iz različitih zemalja. Tome u prilog ide i radna viza za digitalne nomade koja je uvedena tako da očekujemo velik broj digitalnih nomada u Hrvatskoj. Šarm digitalnih nomada, poput slobode i autonomije, krije se i u mjestu za rad, odnosno coworking prostorima koji su danas dostupni svima. U coworking uredima stranci i lokalci se međusobno upoznaju, surađuju, doprinose i to je taj predivni začarani krug coworkinga i razmjene znanja i iskustva na dobrobit društva i zajednice koji jako volimo i živimo svakodnevno u BIZkoshnici

Pročitaj više

Razgovarali smo s gospodinom Leonardom Zovkom iz International Workplace Grupe

Pročitajte što kaže, koje promjene se očekuju u sektoru komercijalnih nekretnina

Pročitaj više

Razgovarali smo s Branimirom Valičevićem iz tvrtke Plan2B o trendovima u uređenju uredskog prostora, te kako će izgledati ured budućnosti!

Recite nam nešto više o vašoj tvrtki, čime se bavite? Naša tvrtka Plan2B je tvrtka s vrlo jednostavnom vizijom – kreirati jedinstvene i uzbudljive prostore s karakterom. Ovoj viziji je predan svaki član našeg tima, gdje svatko čini bitnu i neizostavnu kariku sustava. Ovo nam je omogućilo da u vrlo kratkom vremenu postanemo prepoznati i odlično prihvaćeni na tržištu – jer svakom klijentu uvijek omogućimo dodanu vrijednost. Izgradili smo odličnu mrežu dobavljača i partnera i omogućili zaista da za svakog klijenta kreiramo jedinstvene i uzbudljive prostore s karakterom. Poanta je utkati osnovnu nit karaktera tvrtke u njen prostor, jer na ovaj način ljudi onda ulaskom i bivanjem u ovom prostoru osjete kulturu tvrtke i lakše se odlučuju za dugotrajan angažman i lojalnost. Dakle, svakom klijentu pristupamo isključivo profesionalno – bilo da treba kompletno urediti ili preurediti svoje urede ili pak da treba samo jedan ergonomski radni stolac. Tako smo u mogućnosti pripremiti idejno rješenje, prikazati ga kroz 3D vizuale, ponuditi dobavu i postavu svih rješenja prikazanih kroz vizuale (namještaj, podne obloge, staklene i mobilne stijene, kao i ostale potrebne dodatke), te na kraju postprodajno klijentu biti na raspolaganju za sve dodatne upite.Još je 1973. godine Jack Nilles, tadašnji inženjer NASA-e, iznio pretpostavku da u skorijoj budućnosti ljudi neće morati napuštati svoje domove da bi odradili svoj posao, te na taj način neće morati trošiti to Koje su po Vama najvažniji trendovi što se tiče same optimizacije uredskog poslovanja? Ured više nije samo mjesto za rad! Još je 1973. godine Jack Nilles, tadašnji inženjer NASA-e, iznio pretpostavku da u skorijoj budućnosti ljudi neće morati napuštati svoje domove da bi odradili svoj posao, te na taj način neće morati trošiti toliko vremena samo na putovanje do posla i nazad kući, što bi im pak posljedično ostavilo puno više vremena i energije za poboljšanje balansa između privatnog i poslovnog života. Od tog trenutka do prvih pokušaja rada od kuće prošlo je više od 10 godina, ali je sve vodilo ovom scenariju. U međuvremenu je bilo mnogo pokušaja ostvarivanja ovog scenarija, da bi se tek 2000.-tih, pojavom 3G mobilne mreže, te laptopa s mogućnošću spajanja na WIFI, stvari počele ubrzavati. No, tehnologija nije bila jedini bitan faktor koji bi omogućio rad s udaljenog mjesta, već su bitan faktor činili i kultura, organizacijska i menadžerska inercija prema ovom cilju. Na kraju, nitko nije mogao predvidjeti da će virus (COVID-19) poljuljati status quo, učinivši da ne samo da će rad udaljen od ureda biti opcija – već i nužan i jedini način rada za više od polovice svjetskog radnog stanovništva. Pandemija je obvezala tvrtke na usvajanje rada na daljinu, kao načina za preživljavanje, bez obzira na veličinu ili sektor rada. Na neki način smo se našli u svojevrsnom globalnom eksperimentu, te smo u vrlo kratkom vremenu bili primorani uvidjeti mogućnosti koje nam nudi rad na daljinu. Tko se kako snašao – vrijeme će brzo pokazati. Naglasio bih ovdje da smo kroz ovo vrijeme, od kad nas je zadesila korona kriza, zapravo svjedoci ubrzanja postojećih trendova. Naime, trend je bio da se propituje i uvodi rad od kuće, kao jedan od benefita za zaposlenike i sada je jasno da smo morali u vrlo kratkom vremenu suočiti se s mnogim izazovima, ali i rješenjima koja ovaj način rada nudi. Realno, bilo bi zanimljivo vidjeti statistiku koja nam pokazuje koliko ljudi je čulo za (koristilo) alate kao što su „Zoom“, „Teams“ i slični prije početka 2020., a koliko danas. Siguran sam da danas svatko koristi neke od ovih alata, dok su prije oni bili sredstvo rada za manji dio radnog stanovništva. Sami trendovi i zanimljive brojke mogu se vidjeti na slijedećem prikazu: Vjerujete li da će se koncept ureda, kao mjesta za rad promjeniti u budućnosti? Sve više ljudi se zalaže za rad od kuće? Neupitno je da će ova situacija dovesti do nekih novih modela rada, ali će ured i dalje svakako ostati važan dio sustava. Zapravo, krajnji rezultat neće biti nestanak ureda, već razvoj boljeg, naprednijeg ureda. Ovaj novi, bolji ured, bit će mjesto okupljanja zaposlenika zato jer to žele, a ne zato jer moraju. Stoga je bitno ured kreirati tako da bude fleksibilan, udoban i da nudi četiri zone za koje će zaposlenici moći imati izbor kako i kada ih koristiti. Ured će morati biti takav da svojim zaposlenicima ponudi iskustvo kakvo im druga mjesta ne mogu ponuditi. Istovremeno, sve više novih istraživanja ukazuje na probleme koji mogu biti izazvani radom od kuće. Ovi problemi su fizičke, ali i mentalne prirode. Fizički - radi nedostatka kretanja i svježeg zraka, te radi neadekvatne radne opreme i neprilagođene ergonomije radnog mjesta. S mentalne pak strane, imamo često osjećaj izoliranosti, nedostatak strukture radnog dana (sve nam se „razvodni“ u jedan dugačak radni dan), te ispada da zapravo radimo i više nego u uredu. Stoga, siguran sam da niti će ljudi htjeti raditi samo od kuće ili izvan ureda, ali niti htjeti opet pristati na to da rade isključivo u uredu. Razvija se jedan novi model pogleda na ured – DIFUZNI URED. Difuzni ured opisuje ured kao optimalni ekosustav prostora koji čine tri lokacije - tradicionalni ured, okruženje rada od kuće, te digitalni prostor. Ova tehnološka komponenta je ujedno i određujuća karakteristika difuznog ureda. Ovaj model uzima najbolje od postojećih modela rada na daljinu, te primijenjuje nove i inovativne tehnologije, da bi u konačnici dizao ovaj model na novu razinu. Hoće li doći do promjena u proizvodnji uredskog namještaja? Naravno, morat će doći do promjena i prilagodbe u proizvodnji uredskog namještaja. Dapače, naš partner SEDUS, koji ove godine obilježava 150 godina uspješnog rada, već je predstavio cijelu gamu rješenja za novi način rada – se:lab – rješenja za agilni način rada. Tu su primjerice mobilni stol za sastanke koji se u sekundama pretvara u ploču za pisanje. *slika prikazuje SEDUS rješenje se:lab tableboard Ili pak radni stolovi koji su lagani za brzo manevriranje i modularno slaganje ureda: *slika prikazuje SEDUS se:lab radno mjesto Također, tu je i, uz već prihvaćene uredske telefonske govornice (phone booth) i „ured unutar ureda“, odvojene samostojeće sobe unutar postojećeg ureda – za mirne sastanke, te lako rasklopivi i složivi na nekoj novoj lokaciji: Vidimo da se koronakriza jako odrazila na uredsko poslovanje, odnosno digitalizaciju poslovanja. Sada se svi sastanci održavaju online, vjerujete li da će tako ostati i u budućnosti. Da će ljudi izbjegavati veća okupljanja i događanja te da će nastaviti koristiti digitalne alate za online komunikaciju? Jako je važno osvjestiti činjenicu da ono što ljudima danas najviše nedostaje, kada je riječ o uredu – jesu sami ljudi, kolege, kolegice. Čovjek je po svojoj definiciji društveno biće. Nijedan online sastanak ne može zamjeniti onaj trenutak uz aparat za kavu, kada s kolegom ili kolegicom razmijenimo neobaveznih nekoliko rečenica. Jer, poznata je činjenica da su upravo neformalne interakcije u uredu plodno tlo za generiranje novih ideja. Koronakriza je samo dodatno naglasila mnogo stvari kojih smo već bili svjesni ili za koje smo čuli s razvijenijih tržišta. Za većinu ljudi, otegotna okolnost radnog dana bila je gubljenje vremena za putovanje na posao i s posla. Za njih je izbivanje ove obaveze bio glavni benefit lockdowna. Ako bi se morala spomenuti jedna pozitivna stvar ove krize, koju je uzrokovala pandemija, onda je to svakako – ultimativna i ubrzana digitalizacija poslovanja. Valja napomenuti da je tvrtka Microsoft došla do saznanja da se tijekom lockdowna i prebacivanja na rad na daljinu, broj sastanaka povećao, te da se ujedno smanjilo trajanje istih (u prosjeku sada traju oko 30 minuta). Ako sumiramo, ured sutrašnjice – difuzni ured, kao slijedeća stepenica u razvoju ureda kao mjesta za rad, omogućit će nam uzimanje najboljeg od svih dosadašnjih modela: učinkovitost i strukturu ureda, ugodnost doma, te alate koje nam dolaze s ubrzanom digitalizacijom poslovanja. Ovo će nam u konačnici omogućiti da imamo kvalitetniji balans privatnog i poslovnog života, čemu svi težimo. Neke od zanimljivih brojki, koje su pokazala nedavna istraživanja, preuzeto sa sedus.com

Pročitaj više

Cookie settings icon

This site uses cookies to store information on your computer.

Some of these cookies are essential, while others help us to improve your experience by providing insights into how the site is being used.


Necessary Cookies

Necessary cookies enable core functionality such as page navigation and access to secure areas. The website cannot function properly without these cookies, and can only be disabled by changing your browser preferences.