Možete li nam reći nešto više o Ancona Grupi, koliko dugo poslujete te koliko djelatnika trenutno imate zaposlenih?

Ancona Grupa danas je renomirana đakovačka tvrtka sa vodećom pozicijom u Republici Hrvatskoj u sektoru proizvodnje drvenog i tapeciranog namještaja te unutarnje stolarije. Od osnutka, prije 20 godina pa sve do danas, kontinuirano ulažemo u tehnologiju proizvodnje i edukaciju zaposlenika kako bismo stali uz bok svjetskim konkurentima. S obzirom na to da više od 60% ugovorenih projekata dolazi iz inozemstva, definitivno to i postižemo.

Trenutno brojimo 156 zaposlenika, a taj broj konstantno raste zahvaljujući dogovorenim projektima. 

Izuzetno sam ponosan na naše uspjehe i činjenicu da mijenjamo sliku o „uspavanoj Slavoniji u kojoj se ništa ne događa“.  Ne biste vjerovali, no u našem kolektivu imamo i ljude iz Zagreba koji dolaze raditi u Đakovo.

Kampus Alpha Centauri od Infobipa, jedan je u nizu vaših projekata. Možete li nam reći nešto više o tom projektu?

Jako nas veseli što smo dio nastajanja jednog ovakvog projekta. Marljivo radimo na Infobip kampusu i to je definitivno jedan od zahtjevnijih projekata. Opremamo njihove poslovne prostore, javne prostore te smještajne jedinice. Njihovi zaposlenici, siguran sam, uživat će u svemu što im pripremamo već neko vrijeme. Ovakvi projekti daju mi do znanja da smo se razvili i da se kontinuirano nastavljamo razvijati, u pravom smjeru. Puno sati rada ulaže se svakodnevno kako bismo zadovoljili najviše kriterije i kada zajedno ugledamo finalni rezultat, to je posebno zadovoljstvo i znak da se sve uloženo isplatilo. 

Na kojim tržištima ste trenutno zastupljeni?

Iako smo tvrtka čije je sjedište u Đakovu, većina projektnih opremanja koje radimo su za inozemno tržište. Obuhvaćamo različite sektore - opremamo uredske, hotelske i rezidencijalne prostore. 

U Europi najviše poslujemo na njemačkom govornom području i u zemljama Beneluksa. A izvan Europe, radimo na području SAD-a i Bliskog istoka. Kako rastemo, tako se razvijaju i naši planovi, a s iskustvom koje prikupljamo godinama uočili smo mogućnost za izlazak na neka nova, s naše strane još netaknuta tržišta, a za koja smatramo da su odličan potencijal. Zanimljivi su nam, na primjer, Gruzija, Tunis i Nigerija. Uzbudljivo je izlaziti na nova tržišta kao i istraživati ih, stvarate sliku o mogućnostima, istražujete poslovne prilike, ujedno i kulturu.

Prema vašem mišljenju hoće li fleksibilni način rada postati standardan način rada u budućnosti?

To uvelike ovisi o djelatnosti i kulturi kompanije, no vrlo vjerojatno će se budućnost rada sastojati od kombinacije, rada iz ureda i rada od doma. Obje opcije imaju svoje prednosti i nedostatke. No, jedno je sigurno – ljudski kontakt ništa ne može zamijeniti i vratit ćemo mu se u manjoj ili većoj mjeri. Bitno je stvoriti okruženje koje potiče produktivnost, a u kojem se zaposleni osjećaju opušteno i ugodno, neovisno o lokaciji s koje obavljaju posao. Promjena je stalna, treba joj težiti, i zašto se ne bismo prema svojim mogućnostima prilagodili i pokušali izvući najbolje za poslovanje i za zaposlene. 

Sve više se govori o novim načinima rada, ali i o promjeni strukture uredskog prostora kao mjesta za rad, govorim o optimizaciji uredskog prostora te novim konceptima uredskog prostora - difuznim uredima. Hoće li upravo novi koncepti uredskog prostora dovesti do promjena u proizvodnji i dizajnu uredskog namještaja?

Hoće, i to se već događa. Krizna vremena su teška na mnogo načina, no ima i jedna sjajna stvar, a to je da nas potiču na kreativu, nova rješenja, na inovacije. Moram spomenuti naš stol Ala (iako je namijenjen za ugostiteljstvo), koji je vrlo prilagodljiv situaciji u kojoj je potrebna određena distanca. Dizajniran je tako da se ploče pomiču, tako da se može napraviti željeni razmak između ljudi koji sjede.

Proizveli smo i uredski stol s pripadajućom pregradom koja se može postaviti na željeno mjesto. Osim toga, tu je i pregrada za prostor Taraba kao i polica Sfumato koja također može biti u funkciji pregrade u prostoru. 

Sve više će se ovakve ideje implementirati u postpandemijskom vremenu kako bi se na zadovoljavajući način uredio prostor za veći broj ljudi koji boravi unutra.

Interijer se podiže na novu razinu, a funkcionalnost je i veća nego što se prvotno zamišljalo.