Kad sam prije četiri godine osnovao Spaceflow, PropTech (Property Technology) tek je počeo privlačiti pažnju. Od tada se tržište masovno razvijalo. Još 2016. imali smo sreću da budemo jedna od prvih platformi za digitalizaciju života u zgradama.

Iako je tehnologija u velikoj mjeri imala utjecaja na druge industrije (pomislite na Facebook, Uber, Netflix i Spotify), tržište nekretnina već dugo nije imalo stvarnog pritiska da brzo inovira, implementira tehnologije ili čak osmisli digitalnu strategiju. Ovaj veliki paradoks potaknuo me je da predstavim blagodati tehnologije u industriji nekretnina, a od početka smo imali priliku posjetiti i govoriti na PropTech događajima širom svijeta.

Od lijepog do potrebe

Tada je došla 2020. godina. Kriza COVID-19 u potpunosti je promijenila percepciju i potrebu za tehnologijom u svakom dijelu našeg života i ovog puta, uključujući i nekretnine. Što to znači za nas?

Zgrade se moraju prilagoditi novoj stvarnosti - svi moramo osigurati da živimo i radimo u sigurnom i zdravom okruženju. Tehnologija može to olakšati netaknutim krajnjim točkama, praćenjem zauzetosti, podacima o kvaliteti zraka, pristupom informacijama u stvarnom vremenu i još mnogo toga. Iznajmljivači trebaju pažljivije pristupiti zakupcima i donositi odluke temeljene na podacima. Jedan od primjera može biti izgradnja odnosa metodama digitalne komunikacije i provođenje anketa o zadovoljstvu stanara radi poboljšanja iskustva zakupaca. Nove mogućnosti u post-COVID životu, poput upravljanja prostorima kao uslugom, uvođenje značajki koje privlače stanare, podrška fleksibilnim najmovima i donošenje novih izvora prihoda kada se smanje tradicionalni.

Povrh toga, stanari sada očekuju potpuno integrirane proizvode i najbolju podršku. Razumljivo je vjerovati da stanodavci mogu očekivati ​​izazovna vremena 2021. i kasnije.

U Spaceflowu smo saznali da je digitalna transformacija proces i da klijenti trebaju potpunu podršku na tom putu. Rezultati se često ne vide preko noći, ali da biste donijeli dugoročnu vrijednost, morate imati snažne temelje na kojima ćete graditi. Isto se odnosi i na odnos stanodavca i stanara. Vjerujem da temelj svake zgrade, bilo da se radi o uredu, stambenom projektu ili projektu mješovite namjene, integrira podatke, tehnologiju i ljude. Dakle, platforme za iskustvo stanara brzo se pretvaraju iz lijepog za posjedovanje (2019.) u potrebno za posjedovanje (2021.).

Namjenjeno svim zgradama tamo negdje, jeste li spremni suočiti se s današnjim potrebama i očekivanjima?

Imao sam sreću da sam iz prve ruke doživio rast PropTech-a tijekom posljednjih pola desetljeća. Danas operatori imaju tehnološka rješenja za praktički cijeli ciklus gradnje. U operacijama usmjerenim prema stanarima, to znači slučajeve za jednokratnu upotrebu, kao što su sustavi za pristup, nadzor zauzetosti putem IoT senzora, nadzor energije, CRM-ovi za stanare i alati za upravljanje objektima. Ali da biste zaista imali snažnu vrijednosnu ponudu, vaše rješenje mora igrati ulogu u cijelom ekosustavu zgrade.

Sve zgrade trebaju jedan operativni sustav za svoje stanare. Ne bi trebalo očekivati ​​da će zakupci morati skakati između više aplikacija kako bi mogli učinkovito koristiti svoj prostor. Stoga su se platforme za iskustvo stanara razvile kao glavni integrator zgrada i sada igraju presudnu ulogu kao kišobran za gotovo svaki slučaj upotrebe koji možete naći u zgradi. Tu digitalno putovanje započinje.

Zamislite da unajmite stan ili ured. Cijeli postupak započinje potpisivanjem ugovora unutar platforme za iskustvo, koji vam omogućuje neposredan pristup cijeloj zajednici zgrada. Odatle, platforma za stanare omogućuje vam neometano otvaranje vrata putem telefona bez potrebe za korištenjem kartica s ključevima, rezerviranjem parkirnog mjesta, pozivanjem posjetitelja, nadgledanjem potrošnje energije i vode, lako prijavljivanje problema stanodavcu, naručivanjem usluga čišćenja, platiti stanarinu, pa čak i raskinuti ugovor. Cijelo putovanje, vaš život u zgradi, na jednom mjestu. Samo razmislite o tome koliko zgrada nijedan od ovih procesa nije digitalizirao.

Kaže se da je prvi korak najteži, ali ostalo je nevjerojatna avantura. Vjerujem da bi svaka zgrada na svijetu trebala razmisliti o ovom prvom JEDNOM koraku 2021. godine i primijeniti digitalni sloj za zakupce. Vrijeme je da ostavimo imovinsku neučinkovitost iz prošlosti i stvorimo okruženje u kojem svi volimo provoditi vrijeme.

Je li vaša zgrada ažurirana?

Lukas Balik, suosnivač i izvršni direktor, Spaceflow.