Jedan od najviših nebodera u glavnom gradu dobio je originalne urede koji podsjećaju na scenografiju američkih loftova iz prošlog stoljeća, s potpisom dizajnera interijera Borana Petljaka i arhitekta Paula Valčića iz studija Stairwell&Loft

Pedesete, šezdesete godine. New York City. U zraku se osjeti poslijeratna euforija i novo doba blagostanja. Mijenja se grad, mijenja se način života. Razvija se tehnologija, dizajnira se namještaj, industrija se izmješta na periferiju, a stara skladišta, tvornička postrojenja i terminali na Manhattanu transformiraju se u stambene i uredske loftove sa zadivljujućim pogledima na užurbanu svakodnevicu.

 

Možete li se zamisliti u tom periodu? Upravo taj duh vlada na 20. katu zagrebačkog nebodera Eurotower. Naime, na 800 četvornih metara smjestio se ured uspješne domaće IT tvrtke, koja je za njegovo preuređenje angažirala tim arhitekata i dizajnera interijera iz zagrebačkog studija Stairwell&Loft na čelu s Boranom Petljakom i Paulom Valčićem.

 

 U kreiranju organizacije prostora i dizajna interijera glavna nam je inspiracija bila suvremen, industrijski prostor koji podsjeća na njujorške loftove iz prošlog stoljeća. Taj se efekt primarno postigao open space rasporedom radnih mjesta, kao i korištenjem materijala prepoznatljivih za ovo stilsko razdoblje, poput betona, opeke, čelika i stakla - objašnjava Paulo Valčić i dodaje kako je bilo bitno osmisliti i niz različitih prostorija za sastanke, odnosno dvorana, od kojih glavna ima mogućnost proširenja u veći lobby za druženje i održavanje skupova i seminara.

 

Jedna od prostorija za sastanke koncipirana je kao "telco" soba, odnosno prostorija za videosastanke, a neočekivano je stavljena kao velik, zeleni kubus u obliku kuće u prostoru. U njoj su različiti komadi namještaja u vidu boja i oblika osvježili prostor, a svoje mjesto pronašao je i bijeli metalni ormarić iz robne kuće Ikea koji je potkrijepio priču industrijskog stila. Stolci su uglavnom djela slovenskog arhitekta i produkt dizajnera Nike Kralja.

 

Veliki prozori okružuju kat sa sve četiri strane svijeta, a interijerom pretežno vladaju tonovi sivo-crnih kombinacija, oživljeni tek akcentima smeđe kože te prljavo bijele, zelene i crvene boje.

Odmah na ulazu pogled pada na zid od stare opeke s lučnom čelično-staklenom stijenom koja odvaja ulazni prostor od produkcije. Tu su i neizostavni komadi klasika dizajna, LC3 sofa poznatog LeCorbusiera u smeđoj koži te stolica Womb iz Et Cetere, koju je za Knoll dizajnirao Eero Saarinen. Sa suprotne strane nalazi se klasik iz 50-ih godina prošlog stoljeća, lounge stolica dizajnera Arne Jacobsena, poznatija pod imenom Egg chair. Patchwork tepisima iz Tepih Landa u svijetlosivim nijansama naglašen je kontrast prema tamnom podu pa je na taj način istaknuto nekoliko vizualno manjih zona.

- Uredi uprave lišeni su detalja i svedeni na minimalizam. Podne i zidne obloge su tamnosivih nijansi, a kroz namještaj prevladavaju jednostavne i čiste, bijele linije s tek nekoliko detalja poput starih plakata Jugoslavenske kinematografije i udobnih čupavih tepiha. Stolići Bongo iz Et Cetere, koji se mogu primijetiti i u ulaznom prostoru, dizajn su tvrtke Meridiani, a svojim različitim oblicima koketiraju s Florence Knoll sofom u boji konjaka koja hladni, industrijski prostor i jednostavne linije čini toplijim i ugodnijim - priča nam Boran Petljak.

"Game soba" je prostorija za odmor, kuhinju krase crne subway pločice u kombinaciji tamno reflektirajućih kuhinjskih fronti i crvenog hladnjaka kao dio zanimljive retro kolekcije Gorenja, a zanimljiva su i dva "phone bootha", odnosno prostora za telefonske razgovore. Ovdje je očekivano razbijeno izborom Flexformovih Feel good fotelja u crvenoj varijanti i u kombinaciji s Garbo stolićima. Za kraj nikako ne smijemo zaobići staru dekorativnu industrijsku rasvjetu koja je, za potrebe uređenja ovog ureda, iz prašnjavih podruma uz trud staretinara pronašla svoj novi dom i mjesto dostojno njihove vrijednosti.

 

 

 

 

 

Izvor: jutarnji.hr