Sobočan d.o.o. je obiteljska tvrtka iz Murskog Središća s 20 godina iskustva i jedan od vodećih proizvođača namještaja i opreme visoko vrijednih proizvoda u Europi. Sinergijom proizvodnih kapaciteta u Murskom Središću i Sobočan dizajn studija u Zagrebu svojim klijentima nudi zaokruženu uslugu po sistemu „ključ u ruke“ - od dizajna i projektiranja, razrade nacrta do proizvodnje i montaže namještaja i prateće opreme na samom objektu. Dodana vrijednost Sobočan dizajn studija je što se nakon dizajna interijera i dizajna proizvoda projekt nadograđuje radom našeg razvojnog tima i proizvodnje koja je u potpunosti pod jednim krovom. Vode se motom: everything works! 

Tvrtka je osnovana s 5 zaposlenih u obiteljskom dvorištu, a danas Sobočan ima više od 190 zaposlenih i stotine završenih projekata te mnoštvo zadovoljnih kupaca i partnera širom svijeta. Više od polovice svojih godišnjih prihoda ostvarujemo na izvoznim tržištima kao autorizirani partner svjetskih, renomiranih brendova, najvećim dijelom na području njemačkog govornog područja; u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj te ostalim zemljama zapadno – europskog tržišta. 

U razgovoru s gospodinom Dejanom, direktorom tvrtke Sobočan razgovarali smo s o izazovima koji nas očekuju u postpanedmijskom razdoblju! 

Vaš osvrt na koronakrizu i njezin utjecaj na određene promjene u dizajnu namještaja?  

Ne govorim ništa novo kad naglašavam da je COVID19 promijenio punu toga, počevši od našeg svakodnevnog funkcioniranja sve do načina poslovanja, navika koje smo imali, što je naravno imalo ekeft i na dizajn  namještaja. Design studiji su imali izazov da se brzo prilagode novim potrebama tržišta, da budu dodatno kreativni u rješenjima kao i da kreiraju proizvod koji će kupcima dati dodatnu vrijednost u doba kada je svaki novi dan bio neizvjesan. To su bili i motivi našeg dizajnerskog tima koji se, vjerujem, dosta uspješno, prilagodio na novo normalno i kreirao proizvod koji je odgovorio na sve zahtjeve modernog poslovanja. Naravno to je naš brend movo, na kojeg smo izuzetno ponosni.  

 

Vidimo da ste lansirali novi proizvod ove godine (mislim na movo), je li to vaš odgovor na trendove na tržištu rada? Sve više ljudi radi od kuće?  
 
S promjenama koje je donijela koronakriza htjeli smo iskoristiti potencijal našeg tima dizajnera i pokazati da smo kompanija spremna odgovoriti na bilo koji izazov. movo se kao ideja rodio početkom prvog lockdowna prošle godine, a našim dizajnerima je trebalo svega par mjeseci da naprave dizajn,  u suradnji s inžinjerskim timom i proizvodnjom kreirali su se prototipovi, izvršila potrebna testiranja, ishodili certifikati. Početkom rujna 2020. godine premijerno smo prezentirali movo na Zagrebačkom tjednu dizajna. U mjesecima koji su slijedili, počele su pristizati prestižne nagrade u dizajnu namještaja i inovativnosti, poput: German innovation award 2021; Iconic awards for innovative interial design 2021, BIGSEE wood design award 2021. itd. S obzirom na to da su i ljudi sve više navikli raditi izvan ureda, u svojim domovima, vjerujem da imamo proizvod koji riješava sve njihove izazove kad su u potrebi raditi od doma. 

  

Kako komentirate nove trendove na tržištu rada i nove koncepte uredskih prostora? Hoće li to zaživjeti ili je to samo privremeno dok se stanje s pandemijom Covida-19 ne stabilizira?  
 
Svjedoci smo evolucije uredskih koncepata.Stari koncepti uredskog poslovanja već su bili na zalasku s generacijskim promjenama navika djelatnika, produktivnost s jedne strane i balans privatnog i radnog dijela dana je tema koja je aktualna godinama,  te sam mišljenja da je situacija s Covidom-19 jedino ubrzala promjene koje su bile prijeko potrebne. Bit će zanimljivo pratiti razvoj situacije ali ono što je sigurno je da naš čekaju novi modeli, negdje više, negdje manje, pritom mislim na industrije.Naša iskustva s plasmanom mova to potvrđuju svakim novim danom. 

 

Vaši planovi za 2022. godinu?  

Generalno, fokus na dizanje kvalitete usluga i proizvoda kroz optimizaciju poslovanja, vodeći računa o održivosti te utjecaju na okoliš. Konkretnije u prvom kvartalu iduće godine završava instalacija sunčane elektrane nazivne snage 500 kw, čime ćemo znatno reducirati potrošnju plina. Nastavljamo nabavljati sirovine isključivo u provjerenim izvorima te naši proizvodi imaju FCS certifikate. U  ovom trenutku čekamo na postrojenje za obradu žice, koje smo naručili u SAD-u, stroj koji će nam dati nove mogučnosti u obradi žice te pritom trošiti manje energije od strojeva koje će zamijeniti. Naravno nastavljamo i s daljnjom edukacijom djelatnika, nastavak započete digitalne transformacije tvrtke koja će u konačnici rezultirati stvaranjem modernog industrijskog koncepta poslovanja, industrije 4.0. Jako se veselimo godinama koje su pred nama jer donose i razvoj branda movo, plasman novog proizvoda na čijem razvoju radimo, akvizicija novih klijenata na domaćem i stranom tržištu i još puno toga.