Koliko imate osnivača? Koliko imate godina ? Koliko dugo ste zastupljeni na tržištu?
 

grabAhome je na tržištu već dvije i pol godine i broji 3 osnivača. Mario Mrkša, pokretač cijele priče, Vedran Presečan i Franko Sočan. Svi troje imamo 25 godina i zajedno smo pohađali fakultet ekonomije i management u istoj studentskoj grupi.

Kako ste se odlučili na ideju pokretanja svog startupa?


Do ideje je došao Mario Mrkša kada je otišao na razmjenu u Madrid prije 5 godina. “Kada sam bio primljen, nisam imao nikakve ideje kako ću pronaći smještaj u drugoj državi čiji jezik ne poznajem. Tada sam se susreo s raznim agencijama i platformama koje su bile specijalizirane za strance koji traže smještaj na tzv. srednji rok ili drugim riječima do godinu dana. Tada su neke platforme već postojale nekoliko godina, ali niti jedna nije bila ušla u našu regiju zbog drugačijih zakona i kulture iznajmljivanja. Tu sam vidio priliku te odlučio pokrenuti tako nešto u Hrvatskoj s ciljem širenja na ostatak regije."

Opišite te nam kako funkcionira vaša platforma, u kojim gradovima ste trenutno zastupljeni?


grabAhome je online platforma (marketplace) za rezervaciju smještaja na 30+ dana. Sami proces rezervacije funkcionira na sličan način kao platforme za turistički najam smještaja (airbnb, booking.com), ali naši primarni klijenti nisu turisti već stranci koji traže privremeni dom u Hrvatskoj. Ono po čemu se dodatno razlikujemo je da kreiramo bazu ponude za privatnim sobama umjesto cijelog stana, što omogućuje studentima život na dobrim lokacijama po puno povoljnijim cijenama, a najmodavcima prilika za veću zaradu.
Zastupljeni smo u Zagrebu, Zadru, Splitu i ostalim obalnim gradovima.
Ljudi su generalno uvijek izbirljiviji pri odabiru smještaja jer ga biraju na period od nekoliko mjeseci ili dulje. Zato mi osobno provjeravamo nekretnine, te radimo profesionalne fotografije, video ture i 360° video kako bi potencijalni najmoprimac dobio najbolji dojam stana. Također nudimo garanciju za svaku rezervaciju, online potpisivanje ugovora te korisničku podršku koja će odgovoriti na svako pitanje od toga kakvi su troškovi u određenom gradu do gdje otputovati za vikend. Zapravo naši klijenti dobivaju „concierge“ uslugu i kao takvi smo jedinstveni na tržištu.


Tko su vaši korisnici?


Studenti su i dalje primarno tržište, ali također smo poček razvijati i prilagođavati naš proizvod prema digitalnim nomadima, koji predstavljaju veliki potencijal na našem tržištu. Također smo imali i lokalne studente koji su našli smještaj preko nas a njima je najveća pogodnost su bili provjereni najmodavci i sigurnost rezervacije smještaja. Također razni radni profesionalci često iznajme smještaj preko nas ako dolaze prvi put iz druge države ili na manje od godinu dana u Hrvatskoj.
 
Kako je korona kriza utjecala na svijet nekretnina, prema vašem mišljenju?


Pandemija izazvana COVID-19 imala je snažan utjecaj na financijska tržišta i gospodarstvo u cijelom svijetu.
Trenutne informacija nam govore da još uvijek nisu zabilježeni neobični događaji u ekstremima. Kriza neće smanjiti potražnju za traženjem domova. Već jako dugo je potražnja za životnim prostorima premašivala oskudnu ponudu kvalitetnih nekretnina u mnogim mjestima. Takav temeljni trend se neće značajno promijeniti ni u Covid situaciji, jer će razlozi prekomjerne potražnje i dalje postojati.
Velika potražnja za stambenim prostorom proteklih godina posljedica je porasta stanovništva i konstantnih priljeva u gradskim regijama i srednjim gradovima. To je dovelo do značajnog povećanja cijena nekretnina za prodaju i najam. Moderne i nove građevinske aktivnosti isto nisu mogle zadovoljiti veliku potražnju.  Potražnja za stambenim prostorom neće se smanjiti čak ni usprkos korona krizi - jer će ljudima uvijek biti potrebno imati krov nad glavom.
Razlog zbog kojeg se čini da korona virusna kriza trenutno nije imala mnogo utjecaja na cijene nekretnina, relativno je jednostavan: nekretnine u tim vremenima ne gube na privlačnosti za ulagače. Dom se i dalje može smatrati stabilnom investicijom u doba krize.
S obzirom na specifičnost tržišta srednjoročnog najma COVID je pokazao svoj utjecaj na velikom porastu potražnje privatnih soba zbog podsvjesnog nedostatka ljudskog kontakta tj. efekta zajednice. Također, došlo je i do promjene u lokacijskim preferencijama jer raste potražnja za mjestima izvan centra grada dolaskom digitalnih nomada i radnih profesionalaca koji traže lokalno iskustvo.

Koji su vaši planovi za budućnost?


Glavni fokus nam je proširiti bazu smještaja za srednjoročni najam u Hrvatskoj i šire. Također radimo na projektu za digitalne nomade izvan ljetne sezone, gdje bismo predstavili Hrvatsku kao poželjnu destinaciju izvan klasičnih tri mjeseca u godini, te također kako bismo bolje razumjeli njihove potrebe pošto predstavljaju jedan jako specifičan segment u turizmu.

Kako bi ste ocjenili hrvatsku startup zajednicu?


Ova godina je bila rekordna za ulaganje u hrvatske startupove, te smo također dobili prvog jednoroga i prodaju jednog startupa u vrijednosti od gotovo milijardu kuna. To su sve dobri znakovi koji pokazuju kako Hrvatska ima ambiciozne i mlade ljude koji žele napraviti nešto svojim rukama od nule i konkurirati globalnim igračima. Mislim da idemo u pravom smjeru i da možemo dati visoku ocjenu s obzirom na veličinu same zemlje, ali, naravno, uvijek ima prostora za napredak.