Recite nam nešto više o vašoj tvrtki, čime se bavite?

Naša tvrtka Plan2B je tvrtka s vrlo jednostavnom vizijom – kreirati jedinstvene i uzbudljive prostore s karakterom. Ovoj viziji je predan svaki član našeg tima, gdje svatko čini bitnu i neizostavnu kariku sustava. Ovo nam je omogućilo da u vrlo kratkom vremenu postanemo prepoznati i odlično prihvaćeni na tržištu – jer svakom klijentu uvijek omogućimo dodanu vrijednost.

Izgradili smo odličnu mrežu dobavljača i partnera i omogućili zaista da za svakog klijenta kreiramo jedinstvene i uzbudljive prostore s karakterom. Poanta je utkati osnovnu nit karaktera tvrtke u njen prostor, jer na ovaj način ljudi onda ulaskom i bivanjem u ovom prostoru osjete kulturu tvrtke i lakše se odlučuju za dugotrajan angažman i lojalnost.

Dakle, svakom klijentu pristupamo isključivo profesionalno – bilo da treba kompletno urediti ili preurediti svoje urede ili pak da treba samo jedan ergonomski radni stolac. Tako smo u mogućnosti pripremiti idejno rješenje, prikazati ga kroz 3D vizuale, ponuditi dobavu i postavu svih rješenja prikazanih kroz vizuale (namještaj, podne obloge, staklene i mobilne stijene, kao i ostale potrebne dodatke), te na kraju postprodajno klijentu biti na raspolaganju za sve dodatne upite.Još je 1973. godine Jack Nilles, tadašnji inženjer NASA-e, iznio pretpostavku da u skorijoj budućnosti ljudi neće morati napuštati svoje domove da bi odradili svoj posao, te na taj način neće morati trošiti to

Koje su po Vama najvažniji trendovi što se tiče same optimizacije uredskog poslovanja? Ured više nije samo mjesto za rad!

Još je 1973. godine Jack Nilles, tadašnji inženjer NASA-e, iznio pretpostavku da u skorijoj budućnosti ljudi neće morati napuštati svoje domove da bi odradili svoj posao, te na taj način neće morati trošiti toliko vremena samo na putovanje do posla i nazad kući, što bi im pak posljedično ostavilo puno više vremena i energije za poboljšanje balansa između privatnog i poslovnog života. Od tog trenutka do prvih pokušaja rada od kuće prošlo je više od 10 godina, ali je sve vodilo ovom scenariju. U međuvremenu je bilo mnogo pokušaja ostvarivanja ovog scenarija, da bi se tek 2000.-tih, pojavom 3G mobilne mreže, te laptopa s mogućnošću spajanja na WIFI, stvari počele ubrzavati. No, tehnologija nije bila jedini bitan faktor koji bi omogućio rad s udaljenog mjesta, već su bitan faktor činili i kultura, organizacijska i menadžerska inercija prema ovom cilju.

Na kraju, nitko nije mogao predvidjeti da će virus (COVID-19) poljuljati status quo, učinivši da ne samo da će rad udaljen od ureda biti opcija – već i nužan i jedini način rada za više od polovice svjetskog radnog stanovništva. Pandemija je obvezala tvrtke na usvajanje rada na daljinu, kao načina za preživljavanje, bez obzira na veličinu ili sektor rada. Na neki način smo se našli u svojevrsnom globalnom eksperimentu, te smo u vrlo kratkom vremenu bili primorani uvidjeti mogućnosti koje nam nudi rad na daljinu. Tko se kako snašao – vrijeme će brzo pokazati.

Naglasio bih ovdje da smo kroz ovo vrijeme, od kad nas je zadesila korona kriza, zapravo svjedoci ubrzanja postojećih trendova. Naime, trend je bio da se propituje i uvodi rad od kuće, kao jedan od benefita za zaposlenike i sada je jasno da smo morali u vrlo kratkom vremenu suočiti se s mnogim izazovima, ali i rješenjima koja ovaj način rada nudi. Realno, bilo bi zanimljivo vidjeti statistiku koja nam pokazuje koliko ljudi je čulo za (koristilo) alate kao što su „Zoom“, „Teams“ i slični prije početka 2020., a koliko danas. Siguran sam da danas svatko koristi neke od ovih alata, dok su prije oni bili sredstvo rada za manji dio radnog stanovništva.

Sami trendovi i zanimljive brojke mogu se vidjeti na slijedećem prikazu:

Vjerujete li da će se koncept ureda, kao mjesta za rad promjeniti u budućnosti? Sve više ljudi se zalaže za rad od kuće?

Neupitno je da će ova situacija dovesti do nekih novih modela rada, ali će ured i dalje svakako ostati važan dio sustava. Zapravo, krajnji rezultat neće biti nestanak ureda, već razvoj boljeg, naprednijeg ureda. Ovaj novi, bolji ured, bit će mjesto okupljanja zaposlenika zato jer to žele, a ne zato jer moraju. Stoga je bitno ured kreirati tako da bude fleksibilan, udoban i da nudi četiri zone za koje će zaposlenici moći imati izbor kako i kada ih koristiti. Ured će morati biti takav da svojim zaposlenicima ponudi iskustvo kakvo im druga mjesta ne mogu ponuditi.

Istovremeno, sve više novih istraživanja ukazuje na probleme koji mogu biti izazvani radom od kuće. Ovi problemi su fizičke, ali i mentalne prirode. Fizički - radi nedostatka kretanja i svježeg zraka, te radi neadekvatne radne opreme i neprilagođene ergonomije radnog mjesta. S mentalne pak strane, imamo često osjećaj izoliranosti, nedostatak strukture radnog dana (sve nam se „razvodni“ u jedan dugačak radni dan), te ispada da zapravo radimo i više nego u uredu.

Stoga, siguran sam da niti će ljudi htjeti raditi samo od kuće ili izvan ureda, ali niti htjeti opet pristati na to da rade isključivo u uredu. Razvija se jedan novi model pogleda na ured – DIFUZNI URED. Difuzni ured opisuje ured kao optimalni ekosustav prostora koji čine tri lokacije - tradicionalni ured, okruženje rada od kuće, te digitalni prostor. Ova tehnološka komponenta je ujedno i određujuća karakteristika difuznog ureda. Ovaj model uzima najbolje od postojećih modela rada na daljinu, te primijenjuje nove i inovativne tehnologije, da bi u konačnici dizao ovaj model na novu razinu.

Hoće li doći do promjena u proizvodnji uredskog namještaja?

Naravno, morat će doći do promjena i prilagodbe u proizvodnji uredskog namještaja. Dapače, naš partner SEDUS, koji ove godine obilježava 150 godina uspješnog rada, već je predstavio cijelu gamu rješenja za novi način rada – se:lab – rješenja za agilni način rada. Tu su primjerice mobilni stol za sastanke koji se u sekundama pretvara u ploču za pisanje.

*slika prikazuje SEDUS rješenje se:lab tableboard

Ili pak radni stolovi koji su lagani za brzo manevriranje i modularno slaganje ureda:

*slika prikazuje SEDUS se:lab radno mjesto

Također, tu je i, uz već prihvaćene uredske telefonske govornice (phone booth) i „ured unutar ureda“, odvojene samostojeće sobe unutar postojećeg ureda – za mirne sastanke, te lako rasklopivi i složivi na nekoj novoj lokaciji:

Vidimo da se koronakriza jako odrazila na uredsko poslovanje, odnosno digitalizaciju poslovanja. Sada se svi sastanci održavaju online, vjerujete li da će tako ostati i u budućnosti. Da će ljudi izbjegavati veća okupljanja i događanja te da će nastaviti koristiti digitalne alate za online komunikaciju?

Jako je važno osvjestiti činjenicu da ono što ljudima danas najviše nedostaje, kada je riječ o uredu – jesu sami ljudi, kolege, kolegice. Čovjek je po svojoj definiciji društveno biće. Nijedan online sastanak ne može zamjeniti onaj trenutak uz aparat za kavu, kada s kolegom ili kolegicom razmijenimo neobaveznih nekoliko rečenica. Jer, poznata je činjenica da su upravo neformalne interakcije u uredu plodno tlo za generiranje novih ideja.

Koronakriza je samo dodatno naglasila mnogo stvari kojih smo već bili svjesni ili za koje smo čuli s razvijenijih tržišta. Za većinu ljudi, otegotna okolnost radnog dana bila je gubljenje vremena za putovanje na posao i s posla. Za njih je izbivanje ove obaveze bio glavni benefit lockdowna. Ako bi se morala spomenuti jedna pozitivna stvar ove krize, koju je uzrokovala pandemija, onda je to svakako – ultimativna i ubrzana digitalizacija poslovanja.

Valja napomenuti da je tvrtka Microsoft došla do saznanja da se tijekom lockdowna i prebacivanja na rad na daljinu, broj sastanaka povećao, te da se ujedno smanjilo trajanje istih (u prosjeku sada traju oko 30 minuta).

Ako sumiramo, ured sutrašnjice – difuzni ured, kao slijedeća stepenica u razvoju ureda kao mjesta za rad, omogućit će nam uzimanje najboljeg od svih dosadašnjih modela: učinkovitost i strukturu ureda, ugodnost doma, te alate koje nam dolaze s ubrzanom digitalizacijom poslovanja. Ovo će nam u konačnici omogućiti da imamo kvalitetniji balans privatnog i poslovnog života, čemu svi težimo.

Neke od zanimljivih brojki, koje su pokazala nedavna istraživanja, preuzeto sa sedus.com