Možete li nam ukratko nešto reći o Vašoj tvrkti?

Prostoria je primjer tvrtke za izgradnju uspješnog poslovanja i identiteta jedne domaće tvrtke vrhunski dizajniranim i proizvedenim namještajem kojim je stekla povjerenje u niši dizajn-brendova, najzahtjevnijem međunarodnom tržišnom segmentu namještaja. Godinama je Prostoria svojim djelovanjem postupno gradila i pozitivan imidž Hrvatske kao države s kvalitetnom proizvođačkom kulturom. Prostoriju je osnovao i vodi ju Tomislav Knezović koji je svoj profesionalni život posvetio industriji namještaja punih 27 godina. U ovoj se tvrtki ulaže u inovativne projekte, potrebna tehnološka postrojenja i stručnjake koji ga okružuju. Premisa dosadašnjeg uspjeha ovog brenda usmjerenost je na beskompromisnu kvalitetu dizajna, proizvodnju i ulaganje u zaposlenike koji njeguju jednake vrijednosti.

Zahvaljujući inovativnom dizajnu svoje kolekcije namještaja, Prostoria je izrasla u međunarodni premium brend kojeg respektira i njezina oštra konkurencija. Među njima se nalaze legendarni brendovi dizajna iz Skandinavije, Njemačke, Italije i Francuske, aktivni već 70, a neki među njima i po 100 godina. Mnogi od njih su unatrag 20 godina svoju proizvodnju djelomično ili u potpunosti preselili u Kinu i zemlje istočne Europe, dok ju je Prostoria postavila u Hrvatskom Zagorju. Počevši od proizvodnje ojastučenog namještaja, već prva je sofa Revolve postala svojevrsnom ikonom dizajna, a uskoro je uslijedio i naslonjač Polygon čija međunarodna popularnost stalno raste. Polygon se smatra onim primjerkom namještaja kojeg svaki poznavalac dobrog dizajna u svijetu želi imati u svom domu. Na taj je način suradnja s dizajnerima Prostoriju usmjerila na razvoj inovativnih komada namještaja. A svaki novi dizajn tražio je nova tehnološka rješenja, te je Prostorija postepeno tijekom prvih osam godina, uložila u sve tehnologije proizvodnje namještaja kako bi kontrolirala njezinu kvalitetu. Tako je od jedne manufakture, Prostoria izrasla do visoke razine industrijske proizvodnje namještaja od drveta, metala i ojastučenog namještaja – što je rijetkost i u svijetu. A u samom procesu izrade koriste se vrhunski materijali poput Slavonskog hrasta, premium koža i tkanina. Jednako je važno da je tijekom svojih prvih osam godina, Prostoria postala i sastavnim dijelom hrvatske kulture življenja, utisnuvši joj karakterističnu notu suvremenosti. Na međunarodnom planu, ona je postupno gradila i pozitivan imidž Hrvatske kao države s kvalitetnom proizvođačkom kulturom.

Namještajem iz Prostorije, pored mnogobrojnih privatnih interijera, opremljeni su i uredi PwC-a u Australiji, jedne od pet globalno vodećih tvrtki za poslovno savjetovanje, uredi farmaceutske tvrtke JGL u Rijeci, hotel Radisson Blu u Helsinkiju, Starbucks u Milanu, luksuzni hotel Warehouse u Singapuru, biznis loža aerodroma Platov u Rusiji, foaje hotela Park Inn by Radisson na aerodromu u Zürichu, hotel One Suite u Dubrovniku, hotel Navis i Bevanda u Opatiji, uredi Googlea, Facebooka i sl.

Trenutno sve više ljudi radi od doma, zagovarate li taj način rada?

Već unatrag 20tak godina uredi sve više počinju sličiti na dnevne boravke ili lobbye hotela. Stvaraju se prostori u kojima će se djelatnici osjećati opušteno, gdje će se moći odmoriti, sjesti na udobnu fotelju dok vode telefonske razgovore, održati sastanak za barskim stolom.. ova kriza je samo je ubrzala proces koji je ionako išao u tom smjeru….

Što po Vama predstavlja ured?

Koncept ureda odnosi se na radnu zonu koja je definirana određenim radnim površinama. Te površine danas mogu biti i blagovaonički stol i stolica, sofa ili fotelja. Prostor može biti otvoren ili minimalno zagrađen, primjerice, tijelom fotelje. Percepcija “ureda” je pomaknuta i namještaj koji je do “jučer” smatran rezidencijalnim, jednako dobro funkcionira i u poslovnim prostorima kojima donosi opušteniju atmosferu doma, nužnu za dodatnu motivaciju zaposlenika. Međutim, prije svega, namještaj mora biti kvalitetno dizajniran i izrađen od dugotrajnih materijala. Govorimo o punom drvetu i tkaninama prirodnog porijekla koje grade kvalitetniji prostor za rad i življenje.

Na Vašoj webstranici vidimo da ste primili brojne nagrade za dizajn svog namještaja. Možete li nam reći nešto o tim nagradama?

Riječ je o najuvriježenijim nagradama za dobar dizajn proizvoda koje su cijenjene u industriji namještaja te pripadaju međunarodnoj kulturi dizajna. Njima je prepoznata funkcionalnost našeg dizajna, ali i kvalitetna izvedba od strane proizvodnje.

Trenutno se uvelike priča o novim načinima rada. Te prenamjeni uredskih prostora, sve više se zagovara neformalni način rada među zaposlenicima, te o optimizaciji samog uredskog prostora. Smatrate li da optimizacija uredskog prostora može doprinjeti razvoju tvrtke?

Sigurno je da može. Zadovoljan zaposlenik je efikasan i kreativan u svom djelovanju. Vrijeme kad se smatralo da represija donosi najbolje rezultate ostaje iza nas. Brisanje granice između ureda i doma je brisanje granice između poslovnog i privatnog… životi se isprepliću!

Što po Vama predstavlja ured budućnosti?

Smatramo da sve ide prema “više je manje”, ali to “manje” treba biti izrazito kvalitetno i dugotrajno. Ova tendencija nama je urođena, jer je upravo to premisa dizajna našeg namještaja od samog početka.

Na tragu ranije rečenog, ured mora biti udobno i prijateljsko okruženje, u kojem se djelatnici osjećaju slično kao u vlastitom domu. Važna je udobnost i funkcionalnost koju namještaj pruža.